uppgift 1

•1.      Hur olika är mäns och kvinnors beteenden, värderingar, förutsättningar och villkor?  Beskriv skillnaderna mellan könen som du uppfattar det. Vad beror skillnaderna på? Hur mycket beror det på biologiska skillnader och hur mycket på vår uppfostran och samhällets normer? Tycker du att synen på och uppdelningen mellan män och kvinnor är bra som den är eller borde den förändras? I så fall hur. Argumentera för din åsikt!

Nytt försök:

Okej. Till att börja med: jag bryr mig inte. Jag är individualist och tror att personer själva väljer att rätta sig efter stereotyper bäst de vill. Om man råkar vara man och supermanlig har man valt att vara det själv och därför ska denne också låtas vara på detta sätt så länge han inte medvetet kränker någon annan.
Jag tycker inte att det är viktigt att alla måste sträva efter att vara queer. Det enda som är viktigt i verkligheten är att alla accepterar alla och därmed måste inte alla bry sig.
Di Leva sjunger: "likgiltigheten är vår fiende", och jag måste faktiskt hålla med om detta till en viss del. Att visa sin ståndpunkt kan vara viktigt i de flesta sammanhang. Oftast är det bättre att åtminstone visa vart man står i en fråga istället för att bara vara passiv. Det är passiviteten som förlamar oss i samhället. Dock känner jag att i denna fråga är inte just min röst så viktigt. Jag känner mig bara alldeles utled trött på alla dessa män och kvinnor frågor.
Så länge jag vet att jag själv inte bryr mig om du är man eller kvinna kan jag känna mig nöjd med mig själv och mitt rätt så genusneutrala liv.


Kommentarer
Postat av: simon

Livet går vidare, det betyder inte att man måste slå med svärd på allt som man inte är intresserad av.

2008-09-23 @ 12:51:41
Postat av: Kreshnik

Håller med Simon, bra skrivet för överigt med bra grammatik och meningsuppbyggnader ;)

2008-10-03 @ 13:18:48
Postat av: Mathias

Jag tror att hur man är dels påverkas av uppfostran och dels bestämmer man en del själv.

2008-10-03 @ 13:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0