Temadag

Kära blogg!

Kl.08.30
Idag är det temadag. Rektorn pratar om hur viktigt det är att vi elever ska få ha något att säga till om. Det tycker jag är bra.


Kl.09.24
Förlåt rektorn, Gud och Jesus men nu skolkar jag!
Tipspromenaden var droppen som fick bägaren att rinna över. Jag är så fruktansvärt trött på alla dessa diskussionsfrågor och tipspromenader som egentligen bara handlar om att man ska välja ett svar som är så PK som möjligt. Nu orkar jag inte mer! Jag bryr mig inte om vad folk har för kön/hudfärg!! Ingen kommer ändå att ändra sig, och jag kommer fortfarande att ha fördomar om både män kvinnor och invandrare på samma sätt som jag haft innan. Jag är redan medveten om att alla är lika mycket värda och jag har aldrig ifrågasatt en människas värde och jag tror heller inte att någon annan här på skolan har gjort det (med undantaget den där spydiga killen som har gått om tvåan).

När jag kom hem igår och var sådär lite extra trött på livet efter en lång tågresa ,(tåget åkte fel!!), pratade jag med min far om all denna hysteri kring homofobi, jämställdhet mellan könen och rasism osv varpå min far sa något som jag anser vara väldigt klokt. ungefär så här lät det; -"Nää! Jag är också så jäkla trött på allt sånt där.. Jag skiter väl i vem folk är ihop med eller vad dom har för hudfärg. Varför ska jag behöva höra på deras problem. Vi är alla människor som stöter på olika problem i samhället, och om inte där så någon annanstans. Vill dom höra på mig när jag berättar om problemen i mitt liv kanske? Kanske let's dance-danny vill höra när jag berättar för honom om mina juridika problem jag stöter på på jobbet varje dag? -tror knappast det ..".. Jag bör kanske också tillägga att min far vanligtvis är en mycket neutralt ställd man när det gäller starka frågor. Men på de senaste dagarna har han gått och blivit förkyld.. Vilket betyder att han måste gå till jobbet sjuk eftersom han inte har råd att stana hemma... Mmm.. Gammal och olycklig vill vi väl alla bli ?
Men jag håller helt med honom.

..Så nu i alla fall sitter jag istället i 1:4 (eller vad salen nu heter) och tänkte att jag skulle skriva på mina temaarbeten istället.
 
Dagens bild blir en bild som google visade för mig när jag googlade på kvinnoförnedrande ord.
Och här har vi henne; -Erin Luder!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0