Hum-Anus?

Kära medelever på Humanus gymnasium:

vad har hänt egentligen? Är det någon som har noterat hur skitit det har blivit överrallt helt plötsligt, att folk inte längre visar någon respekt för varandra?
När blev det så??

Bakgrundshistoria:
Idag har jag faktiskt varit allmänt trött på allt detta tjatter i klassrummen när läraren pratar.. Det är som att läraren inte är en männsika längre, utan bara något som brusar lågt i bagrunden när ni sitter och snackar om era mobiler och skämtar. Kom ni inte hit för att lära er något? -Kan ni åtmistonde låta de som vill lära sig få göra det !!? Eller är det viktigare att hela klassrummet ska få lyssna på hiphophits blandat med diverse andra låtar bara för att ni ska få visa upp er? Jag är så in i helvetes trött på all denna musik som sätts på så fort läraren går utanför rummet! Finns inget bättre exempel på ögontjäneri! Och inte nog med detta möts man av otrevliga kommentarer om att man är gnällig när man vänligt försöker be om att få det lite lugnare så att man kan få jobba. Som om det är helt omrimligt att man ska kunna kräva en lugn arbetsmiljö.

Idag fick jag faktiskt skämmas mer än en gång för mina egna skolkamrater då de inte bara under hela morgonen varit nonchalanta mot lärarna vi haft under morgonens lektioner men jag behövde också beskåda vid lunchtid hur ni fortsätter och är öppet otrevliga mot personalen på cchouse.. WTF?! 
Jag vill inte verka gnällig eller så men idag var jag faktiskt ledsen när jag gick hem från skolan pg av denna negativa utveckling, (lagom passande till temat vi har.)
Den tredje saken jag fick skämmas för idag tycker jag nästan är den värsta..: Min syster skulle komma och möta mig på skolan varpå jag skulle ge henne en rundvisning av skolan.
Vi kommer inte långt förräns vi möts av banankastning i korridoren och min syster blir ganska brutalt inknuffad i väggen och får en banan på sig.. Givetvis var den inte menad på henne, men när hon vänder sig om för att få en ursäkt möts hon (ett återkommande ord idag) av en grupp nonchalanta elever som skämtsamt skyller ifrån sig..
Det kändes ju inte bättre av att det låg fullt med päronsplitter i hela trapphuset och bananklet lite här och var på skolan, för att inte tala om allt annat övrigt skräp som låg slängt överrallt.
..Har det verkligen varit så här dåligt innan eller är det bara jag som inte har sett det tidigare?

Jag pallar iaf inte gå till skolan mer under temat om det ska vara så här stöktigt på lektionerna (och rasterna!!). Orkar inte lyssna på när läraren ger repremander till elever som kommer för sent, sätter på musik eller snackar under genomgång hela tiden. Det tar ju aldig slut. Det är som att det aldrig sjunker in i deras skallar..
Idag när jag väl kom på bra, intressanta tankar att skriva om (vilket varit sällsynt på senaste) fick jag minnsann ingen ro att skriva ner dem på datorn. Detta kändes ärligt talat rätt så bedrövligt eftersom man börjar bli lite smått stressad inför inlämningarna (iaf om man inte har lyckasts komma med något bra hittintills..). Hur är det tänkt att man ska kunna få någonting gjort om inte alla ror åt samma håll?


Aja.
Du som känner dig träffad kan ju försöka bättra dig.
Jag är inte arg på någon speciell. Jag kräver bara att alla ska ha respekt för varandra och slopa den bortskämda attityden många har.

Om ni har synpunkter på detta inlägg så är det bara att skriva vad ni känner för. Jag tänker inte försöka vara någons vän,  inte heller ovän.
Omogna skolgårdsargument undanbedes dock.
Men i fall du har vettiga saker att säga: -skriv vad du känner om detta!

//Upprörd och menar allvar

ps. Detta inlägg är främst menat till ni som befolkar min klass, ek1, men är även en vädjan åt er andra som skräpar ner och förpestar vår skolmiljö med hög musik ingen förutom ni själva vill höra. Själv gör ajg mitt bästa att vara en god medmänniska på Humanus. Kan dock medge att jag har fel och brister som alla andra människor.

Kommentarer
Postat av: Ida

Håller sjukt mycket med!!! Nästan ingen bryr sig om läraren, och det är i princip totalt omöjligt att sitta o jobba i sorlet. Dessutom ser det faktiskt för jäkligt ut på skolan, det har du helt rätt i.. synd "/

2008-09-19 @ 21:10:30
URL: http://facett.blogg.se/idaaaidag
Postat av: Christoffer

Nejdu, skolan är då fan inte kul. Jäkla skitskola egentligen, om jag ska vara helt ärlig.

2008-09-22 @ 11:32:25
URL: http://christoffershelvete.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Håller helt med! Men det är bra att du tar upp det här. Tyvärr kanske inte alla de som borde bry sig gör det=(

2008-09-23 @ 09:02:29
Postat av: delia

skitbra inlägg, går själv i trean men är så trött på folks omogna beteende som jag dagligen beskådar i övriga årskursen.. Jag skrev nyss ett inlägg om respekt och annat så kolla gärna där!

2008-09-24 @ 10:32:15
URL: http://deliavercelli.blogg.se/
Postat av: delia

sv: Härligt! Av ren nyfikenhet, fick du nån respons av mira? Håller med, jag väntar ivrigt på en förändring!

2008-09-24 @ 13:14:02
URL: http://deliavercelli.blogg.se/
Postat av: Tanja

Fan vad sorligt att det har gått så långt. Detta är inte den skola jag gick på. Sjukt att människor inte har något respekt

Kramar och du ska ha reseptet som vågar

2008-09-25 @ 01:49:44
URL: http://tanja.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0